Annons

Få hjälp med EuroBonus-bokningar

5/5

Flyghjälp – Kompensation upp till 6000 kr per passagerare

.

Annons: Flyghjälp hjälper passagerare att säkra ekonomisk kompensation för flygförseningar, inställda flygningar och överbokningar.

De är experter på områdets lagar och regler och tar hand om kommunikationen med flygbolagen, som ofta är motvilliga att betala ut kompensation.

Idag har man rätt till upp till 600 EUR i kompensation om flygavgången blir inställd, överbokad eller försenad med mer än tre timmar vid ankomst – inom de senaste 3 åren.

Flyghjälp kräver din rättvisa från flygbolaget

  • Låt Flyghjälp ta kampen mot flygbolaget.
  • Det tar bara 3 minuter att skapa ett ärende hos Flyghjälp.
  • Ingen vinst – ingen avgift! Flyghjälps arbete för dig är gratis om flygbolaget inte betalar ut under deras samarbete.
  • Vad kostar det att använda Flyghjälp?
    • Avgiften är 30%.
    • Avgiften avräknas både för kompensationen och de övriga extrakostnader du har bett Flyghjälp att hämta in kvitton för och som omfattas av förordningen.

Om Flyghjälp

Flyghjälp är ett skandinaviskt baserat företag som hjälper flygpassagerare att få ekonomisk kompensation vid flygförseningar, inställda flygningar och överbokningar.

Flyghjälp grundades 2014 och består idag av cirka 35 anställda som varje månad hjälper tusentals passagerare från Norge, Danmark och Sverige att få kompensation från flygbolagen.

De har ett team av skandinaviska experter inom flygpassagerares rättigheter som hittills har hjälpt över 150 000 personer från Skandinavien. Flyghjälps ambition är att leverera förstklassig service. De tar hand om alla aspekter av processen, så att våra kunder kan vara helt lugna i vetskapen om att ärendet är i de bästa händerna.

Det blir inte enklare än så här! Registrera ditt ärende, se vad du kan få i kompensation och låt Flyghjälp ta hand om resten.

EU261 – Lagen om ersättning vid försenade eller inställda flyg

EU261 är EU-lagen som instiftades 2004 och reglerar vad du som resenär har för rättigheter vid försenade eller inställda flyg. Flygbolagen har dels en skyldighet att ta hand om dig, dvs erbjuda kommunikationsmöjligheter, mat och boende, men skall även ersätta dig med belopp på upp till 600 EURO när något inträffar. Vi går igenom lagstiftningen och reder ut begreppen, samt vägleder dig kring hur du ska göra om du har råkat ut för en försening, ett inställt flyg, en nedgradering eller nekad ombordsstigning.

Lyssna på avsnitt 15 av podcasten Medvind med grabbarna från Chatflights där de pratar om detta här.

SENASTE I EUROBONUS-SAMLANDE!

Prenumerera på vårat nyhetsbrev

Nyfiken på hur du kan hålla dig uppdaterad med de allra senaste nyheterna?
Gå även med i Facebook-gruppen Poängen med EuroBonus där vi delar tips och tricks.
Om du har några bra tips själv – dela gärna med dig så att vi tillsammans kan se till att maximera bonusintjäningen.

Inlägget kan innehålla länkar till tjänster där Eurobonusguiden.se får provision eller kompensation.
Detta är kostnadsfritt för dig som läsare eftersom det är leverantören som eventuellt kommer att betala ersättning för inlägget.
Provisionen/kompensationen hjälper oss att täcka kostnader för domän, serverkostnader och andra driftskostnader som är relaterade till den här sidan.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med de senaste tips och trix i EuroBonus